j80catlogo

 PROMOREGATA BCN 2014

JORNADA 8, diumenge 19 d'octubre

CVB2009 trac180 bl


En una jornada en què a un parell de milles es disputava una altra prova de monotips J80, concretament la Nacex cup, celebrada al RCNB, mentre aquella es disputava al migdia en condicions de molt poc vent, al camp de regata prop del Forum el vent de component E es feia esperar una mica, però si abans de les 16h era de tot just uns 4-5 nusos, poc a poc anava incrementant-se al llarg de la tarda fins als 7-8.

PROMOREGATA 2014 - jornada8 - prova17 - arribada 1r i 2n

A l'hora programada per aquesta prova (15:30h) semblava que el vent havia de caure, però a les 15:45h el comitè muntava un camp de regata, orientat al rumb 80º, i de 0,5 Nm, que seria el camp definitiu i sense canvis per les 3 proves de la jornada. 

 

PROVA 17

Durant bona part del procediment de sortida d'aquesta prova, prevista a 2 voltes al recorregut sobrevent-sotavent, es produïa una rolada de 20º a l'esquerra, que agafava per sorpresa tots els participants, i que els deixava definitivament despistats en tornar a l'eix del vent inicial al llarg de l'últim minut. J-Blau era l'únic ben situat en el senyal de sortida, i ja en creuar la línia treia un bon avantatge a tota la resta. El J-Blanc sortia segon Cucumiau tercer, i Zega Team quart, molt endarrerit.

En el primer tram Cucumiau, que no aconseguia velocitat, es disputava la posició amb J-Blanc que per contra corria molt però tenia un angle de cenyida pitjor. Venint des de la darrera posició Zega Team aconseguia situar-se segon en el segon tram, i escurçava distàncies amb el J-Blau, que seguia liderant la prova amb cert avantatge. Ja al tercer tram després d'una bona maniobra de recollida de gennaker poc reeixida per part del J-Blanc, Cucumiau consolidava la tercera posició, però amb poques opcions envers Zega Team, que amenaçava la primera posició del J-Blau.

L'arribada dels dos primers ha estat moooolt ajustada!!!!!, però finalment J-Blau ha pogut mantenir el liderat i s'ha imposat per una escassa distància al Zega Team. A certa distància entrava el Cucumiau, i finalment el J-Blanc creuava la línia per fora, degut a certes dificultats per baixar el gennaker.

PROVA 18

Molt pressionats per la mala sortida en la primera prova de la jornada, els del Zega Team iniciaven la següent a l'extrem contrari! amb un OCS. També el J-Blanc prenia la sortida de forma incorrecta, però sols el Zega Team tornava enrere per tornar a sortir. En aquestes circumstàncies, i tenint en compte que la prova era a una sola volta, la prova estava entre el J-Blau, que havia sortit una mica millor, i el Cucumiau, que en els trams de cenyida era el més ràpid.

A l'inici del segon tram on el Cucumiau s'havia situat primer, el J-Blau aconseguia hissar abans el seu gennaker, mentre que al Cucumiau es notava la pressió del liderat, i les maniobres no acabaven de sortir prou fluïdes.

Altre cop el J-Blau arribava a la línia d'arribada seguit de prop per un J80 de Badalona -aquest cop el Cucumiau-, i s'adjudicava de nou la victòria.

PROVA 19

En la darrera prova del dia, era per fi el Zega Team qui realitzava la millor sortida, seguit pel J-Blau i pel Cucumiau, però els tripulants de vermell no teníen el seu dia, i no aconseguien tenir un bon angle de cenyida. Per contra era el Cucumiau qui tenia millor velocitat i millor angle de cenyida, i qui arribava de nou al capdavant en finalitzar el primer tram, malgrat haver fet una sortida discreta.

I aquest cop si, tant a l'hora d'hissar el gennaker com en la trabujada, el Cucumiau no cedia terreny en les maniobres, i el Zega Team, malgrat ser el millor en tots els trams de popa, era incapaç d'atrapar-lo. El J-Blau, que tampoc havia estat gaire fi en la cenyida, arribava aquest cop en tercera posició, mentre que el J-Blanc, sense opcions degut a una sortida molt tardana, semblava prendre's la prova com un entrenament, i ni tan sols creuava la línia d'arribada.

classificació